Două săptămâni de vacanță școlară se traduc prin incapacitatea Ministerului Educației de a pune la punct sistemul de școală online. Portofoliul Educației era administrat ineficient de PNL și înainte de pandemie.

Acum, după aproape doi ani de criză sanitară liberalii nu și-au făcut încă o imagine concretă asupra măsurilor de acțiune necesare ca sistemul de învățământ să poată înfrunta provocările și amenințările actuale. Fără a ține cont de impactul asupra copiilor și asupra părinților care se văd nevoiți sa găsească soluții de moment, această vacanță neplanificată scoate în evidență lipsa de organizare de la nivel național.

Nevoia gestionării valului patru al pandemiei nu justifică viziunea îngustă cu care este abordat învățământul de către decidenții politici. Profesionalizarea sistemului de educație și adaptarea școlilor la realitățile sociale și tehnologice cu care elevii oricum vor lua contact mai devreme sau mai târziu, inclusiv pe piața muncii, trebuie să reprezinte priorități.

Unitățile de învățământ trebuie renovate, dotate cu aparatură specifică noilor modele de învățare, iar copiii din medii vulnerabile, aflați în risc de sărăcie și excluziune socială, au nevoie de sprijin pentru a asigura egalitate de șanse. Cadrele didactice trebuie să fie competente digital și sprijinite în formarea lor continuă.
În octombrie 2021 se iau aceleași decizii ca în martie 2020. Întreruperea studiilor este o soluție de moment, fără viabilitate pe termen lung, dar care demonstrează încă o dată abordarea în care ascundem sub preș starea de fapt și implementăm dezvoltarea doar pe hârtie.